marinerad kollega m. wokade grönsaker

Blä så arg jag är. Thomas satt å messa med en kollega igår, hon fråga om det var ok å ringa två min och han tyckte det va OK. det blev 20 min, och det enda man hörde från thomas var lite "mm", "jo", "ok". Jag satt på övervåningen och sydde, men hörde i hans röst att han tyckte hon va lite småjobbig.
Efter ett tag kom han upp å började småprata med mej, trotts att hon var kvar i telen, men hon fatta inte piken och fortsatte babbla. Inte förän Anna vaknade kunde Thomas bli räddad. Han sa att han skulle ta hand om henne och att han och kollegan skulle prata mer imorgon (idag) på jobbet.
Men typ 30min-1h senare (ca 23.20) ringer hon igen (?!) men Thomas svarar inte.
Fick då reda på att kollegan ifråga skulle säga upp sig idag och var så nervös att hon druckit några glas vin.

Men allvarligt, lite vett i huvudet kan man väl ha iaf å inte ringa igen, å såååå sent.

Sa till Thomas precis vad jag kände, tänkte å tyckte om henne & att det bara fattades att hon var smal och blond också,
(typiska fördomsdragen) men tydligen var så inte fallet.

Vill man vara vän med sina kollegor, bör man kanske använda det sunda förnuftet lite mer.

Kommentarer
Postat av: Emma

Men lilla vän hon kanske bara behövde lite stöd, eller nä? Du kanske vet mer om henne än vad vi som läser detta gör men det låter som honom bara vill snacka med någon. Kan inte din man ställa upp på det? Ha det bra!

2008-10-02 @ 12:33:40
URL: http://enligtemma.wordpress.com
Postat av: Julia

hah söt unge i profilbilden

2008-10-02 @ 15:58:27
URL: http://jsomijulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0